Blogger Layouts

Tuesday, March 4, 2014

#JJCM: Dubu Dubu Seoul Food, Mid Valley


Assalamualaikum wbt, Annyeong haseyo!!!

I speaking Korea youuu.. Ahaks! Korean-Muslim siap bagi salam lagi tuu. Haha. Well, nowadays kan ramai muda mudi diluar sana yang suka Kpop. So, kita ni pun terKpop jugak lah.

Aku ada sorang kawan namanya Nyna. Seorang yang sangat suka search benda-benda aneh. Apa-apa yang dia jumpa biasanya dia akan share dengan aku. Bagus jugak ada kawan macam ni. Sepanjang aku kenal dia, macam-macam benda dia share knowledge dia dengan aku. Senang cerita, memang best la kawan dengan dia ni!

Salah satu benda yang dia search ialah Korean foods. Dia ni lah yang mempengaruhi aku untuk makan Korean foods ni. Aku bukanlah seorang peminat tegar dalam dunia Kpop. Tapi kalau bab makanan ni lagi-lagi makanan luar Malaysia, memang aku suka mencuba.

Hari tu kitorang date, nak makan makanan Korea sangat kann... So, akhirnya kitorang menuju ke Dubu Dubu Seoul Food at Mid Valley (ground floor). For Nyna, dia dah biasa makan kat restaurant ni. Aku je lah yang macam over-excited padahal hati tu takde langsung pun minat Kpop.

For the restaurant decoration, nice. Memang bertemakan Urban Korea yang agak modern. So, lagu-lagu yang dipasang pun semuanya Kpop. Layan je lah..  Yang penting, HALAL!



Mine is Dol Sot Bibimbap Beef Set. (RM 19.90)

Dol Sot Bibimbap Beef Set served with a variety of nutritious vegetables, kimchi and meat beautifully arranged on fluffy Dubu Dubu Rice, topped with an egg in a heated earthen bowl. Mix with Dubu Dubu Spicy Sauce and enjoy it!

Nyna's, Spicy Udon Soup (RM 16.90)

A bit spicy. Almost like laksa. I loved this one!!

Yassin's, Spicy Toppoki Rice Cake (RM14.90)

The rice cake is soo liat!! Tapi best nak kunyah. Almost like Yong Tau Foo.

Our side order, Pa-Jeon Korean Pancake (RM 11.50)

Our beverages, Peach Tea (RM 6.90) and Citron Tea (RM 6.90)
I loved the taste of Citron Tea. Even rasa macam kelat kelat sikit. Ala macam lemon gituu..

Secara ringkasnya, makanan Korea memang best bagi tekak universal macam aku. Dan agak menyihatkan juga sebab Korean foods ni lebih kepada veggies. Layanan waiter and waitresses yang mesra membuatkan aku rasa maca nak pergi lagi. InsyaAllah. Maybe masa nak date dengan future husband kot. Ehh..Haha. Make sure my future husband seorang tekak universal juga. So we can try variety of foods later. Hehe.

Anyway, thanks to Nyna for introduced me with this food! <3

No comments: